דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על סוגי שטיחים לבית 

מאת    [ 30/08/2012 ]

מילים במאמר: 519   [ נצפה 2064 פעמים ]

אם אתם מחפשים שטיחים חדשים לבית שלכם, תוכלו למצוא מגוון רחב מאד של אפשרויות. שוק השטיחים מציע היום חומרים שונים, איכויות שונות וגם טווחי מחיר שונים, המושפעים מטיב השטיח וסגנונו. כדי לאתר ולהתאים את השטיח הנכון ביותר לבית, חשוב להכיר תחילה את סוגי השטיחים המוצעים, ומה מבדיל אותה זה מזה. הנה, לפניכם, כמה מהסוגים הפופולאריים ביותר של השטיחים, המוצעים כיום למכירה, ומאפייניו של כל אחד מהם:


    • שטיחים קלאסיים – הם נחשבים לפופולאריים ולמוכרים ביותר מתוך מגוון השטיחים המוצעים כיום. אפשר למצוא אותם במגוון רחב מאד של דוגמאות, ובעיקר דוגמאות אותנטיות. שטיחים אלה הינם בעלי צפיפות, הנחשבת גבוהה ואף גם גבוהה מאד ומרביתם עשויים מחוט צמר סינתטי.
    • שטיחים ארוגים – גם הם נחשבים לשטיחים בצפיפות גבוהה, וחלקם עשויים, בדומה לשטיחים הקלאסיים, מחוט סינתטי. אפשר למצוא שטיחים ארוגים העשויים במכונה, ואילו אחרים נעשים באופן ידני. הדוגמאות המופיעות עליהם תהיינה בדרך כלל דוגמאות קלאסיות מוכרות או דוגמאות מודרניות.
    • שטיחים מודרניים – בדומה לשמם, מציגים שטיחים מסוג זה דוגמאות מודרניות יותר. גם הם עשויים מחוט סינתטי בדרך כלל ובמכונה. בדרך כלל רמת צפיפות הצמר שלהם גבוהה והם צבעוניים מאד.
    • שטיחי שאגי – שטיחים מיוחדים אלה הינם שטיחים, המגיעים ממדינות המזרח, כמו סין והודו בדרך כלל, והם מוכרים בעיקר בזכות הסיבים העבים והארוכים שלהם. הם נחשבו פופולאריים מאד בשנות השישים ושנות השבעים ולאחרונה חזרו להיות מבוקשים לא פחות. בדרך כלל ניתן להשיגם בצבעים רכים וטבעיים והם נעימים מאד למגע.
    • שטיחים בעבודת יד – ממש כמו שמם, מדובר בשטיחים הנעשים בעבודת יד, שלא כמו אחרים הנעשים באמצעות מכונת אריגה מיוחדת. אפשר למצוא שטיחים בעבודת יד, המגיעים ישירות מפרס, מסין וגם מאוזבקיסטן. הם אינם דומים זה לזה ומוצעים במגוון רחב מאד של דוגמאות וצבעים.
    • שטיחי טלאים – גם הם הינם שטיחי עבודת יד, ופעמים רבות אף עתיקים במיוחד. בשנים האחרונות הם נחשבים פופולאריים מאד, בשל האפשרות למחזור שטיחים וקבלת שטיח חדש, המורכב כולו מטלאי שטיחים ישנים. אפשר להשיגם במגוון רחב מאד של צבעים ודוגמאות והם משלבים טכניקות שונות.
    • שטיח מקיר לקיר – הם נחשבו מבוקשים מאד בשנות השמונים והתשעים ופופולאריים בעיקר במדינות אירופה או מדינות קרות מאד. שטיחים אלה הינם בעלי סיבים גבוהים ומתאימים למשרדים או לחדרי השינה. הם מודבקים בטכניקה מיוחדת ישירות אל הרצפה ומותאמים באופן אישי לגודל החלל שבו הם נמצאים. ניתן להשיגם בדוגמאות שונות ובצבעים שונים.

 

על ההבדלים העיקריים בין שטיחים השונים

ניתן לראות כי קיימים כמה הבדלים עיקריים בין סוגי שטיחים השונים:


    • הצפיפות - צפיפות הצמר היא אחד ההבדלים המרכזיים. ישנם שטיחים בעלי רמת צפיפות נמוכה, בעוד שאחרים בעלי רמת צפיפות גבוהה או גבוהה מאד. ככלל, ככל שרמת סיביו של השטיח גבוהה יותר, כך יהיה זה שטיח איכותי יותר.
    • החומר – ניתן למצוא כיום שטיחים מחומרים שונים. בדרך כלל מדובר בשטיחים העשויים מצמר טבעי, או שטיחים סינתטיים. כל חומר משווה לשטיח מראה אחר ותחושה אחרת גם כן.
    • הדוגמא – פרט נוסף וחשוב לא פחות, המבדיל את השטיחים זה מזה, הוא הציור, או הדוגמא המופיעה על גבי השטיח. ישנם שטיחים הכוללים דוגמאות מודרניות, חדשניות בעוד שאחרים מציגים דוגמאות קלאסיות יותר. ישנם שטיחים בצבע אחיד ואחרים משלבים כמה צבעים שונים. בדרך כלל, הדוגמא המופיעה על השטיח מייצגת את ארץ המוצא, בה יוצר השטיח ואת הסגנון האופייני לה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב